6a00e54f8ae9ec8833010536df19d4970b-320wiMalzemeler:

2 bardaktan biraz fazla beyaz un

yarım tatlı kaşığı instant kuru maya

yarım tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker

1 tepeleme tatlı kaşığı yoğurt

2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı

yarım bardaktan biraz fazla su

20 adet zeytin (yarım bardak), çekirdeği çıkarılmış

Yapılışı:

1.   Makinenin ekmek pişirme haznesini mutfak tezgahına alıp  pervaneyi takın. hazneye ilk olarak suyu, yoğurdu ve zeytinyağını  koyun. Unu bir kaşıkla serperek suyu örtecek şekilde ilave edip üzerine haznenin bir köşesine tuzu karşı köşesine şekeri ekleyin. Unun ortasında küçük bir çukur açıp içine mayayı serpiştirin.

2.   Ekmek haznesini makineye yerleştirip kapağını kapayın.

3.   Beyaz ekmek, 500 gram, orta kızarıklık seviyesini seçerek makineyi çalıştırın.

4.  10 dakika sonra hamurun yapısını kontrol edin. Hamurun kulak memesinden daha da yumuşak olması gereklidir. Hamurunuz çok kuru ve sert olmuşsa birkaç kaşık su ilave ederek yumuşacık bir hamur elde etmelisiniz. Eğer cıvık olmuşsa birkaç kaşık un gerekebilir.

5  Yoğurma aşamasında ek malzeme sinyalinden hemen sonra irili ufaklı doğranmış zeytini ekleyin. (İyice karışmasını sağlamak için zeytinleri hafiçe una bulayabilirsiniz).

6.  Pişme sinyalinden 5 dakika sonra, kalın bir fırın eldiveni kullanarak hazneyi makineden çıkarın. Ekmeği plastik bir bıçak yardımıyla kenarlardan ayırıp bir soğutma teline veya ızgara üzerine alın. 30-40 dakika beklettikten sonra kesin.

Kaynak:40firinekmek

24 comments bekliyoruz;Zeytinli Ekmek”

  1. gamze erciyas yazdı:

    merhaba;
    Bu ekmeği dün denedim.
    Lezzetli oldu ancak makinem için verilen un miktarı yeterli değildi.1 bardak daha un ekleyip kendimce diğer miktarları da artırdım.Harman oldu yani tarif..
    eksik olabilir mi???

  2. Nurten özdem yazdı:

    Merhaba ufak farklılıklarla bende bu ekmeği yapıyorum çok lezzetli oluyor

    2 Yk. Zeytinyağı
    2 tk. süt tozu yada 3 yemek kaşığı süt
    2 çk.maya
    2 çk. tuz
    1 tk şeker
    330 ml.su
    2.5 su bardağı un

    önce sıvı malzemeyi koyuyoruz sonra un üstüne maya,tuz ve şeker bu kadar dilerseniz karışıma kuru üzüm,tarçın, ceviz katıp daha farklı lezzetler yakalayabilirsiniz ben denedim süper oldu makinede temel ekmek modunu seçin ve kızartma seçeneğinden en kızarık olanı tuşlayın 3 saat 20 dk. da ekmek hazır afiyet olsun!( eğer kepek unu katmak isterseniz 2 bardak beyaz yarım bardaktan biraz fazla kepekli un yada organik un sadece bunlarla yaparsanız kabarmıyor çok sert oluyor.)

  3. M.Suphi yazdı:

    Benim makine PREMİER fakat ben SİNBO nun tarifleri ile yapıyorum.Çok güzel oluyor.Ekmeklerin hepsinde ÇÖREK OTU kullanıyorum.Tavsiye ederim.Afiyet olsun.

  4. betül yazdı:

    bizede sinbonun tariflerini yazar mısınız m.suphi.d.d

  5. Gösterilmesini İstemiyorum yazdı:

    Merhabalar yaklaşık 1 hafta önce bir arkadaşın tavsiyesi ile ekmek yapma makinesi aldım. böyle cihazlara ektra ilgim olduğundan denemeye başladım ilk denemem hüsranla sonuclandı kuşlara yaradı. ve 3. denememde zeytinli ekmeği yaptım. sabah yemekte yedim. 10 numaraydı. daha sonra şirkette arkadaşlarıma göstermek için getirdim. arkadaşlarımda tadına baktı çok beğendiler.
    tarif için teşekkürler.

  6. DİLEK yazdı:

    tamamda nurten hanım bu ekmeği pişirmek için kaç gr mı seçelim??????teşekkürler

  7. şerife yazdı:

    ben yeni ekmek yapma makinası aldım bekonun ilk denemem çok kötü oldu köy ekmeği seçeneğinde yaptım olmadı acaba hep olmayacakmı ?1000 g içinde olurmu bu verdiğiniz ölçüler .

  8. ozden yazdı:

    Bendede bekonun son cikan makinesi var am bi turlu yutturamiuorum mskinede bi sorun var sanitim

  9. gül yazdı:

    bugün makinem geldi ( arçelik) kullanma kılavuzundaki ölçülerle kendime göre eklerle bir ekmek yaptım süperdi tadına bayıldık ilk deneme böyleyse bundan sonrası heralde şahane olur

  10. Beril yazdı:

    Bu tarif tutuyor, sayın ekmek yapıcılar. Yoğurma işleminde hamurun toplanması zor olunca, iki kaşık su daha ilave ettim. Hamur ortada yumruk gibi toplanırsa doğru yoldasınız demektir. Başarılar…

  11. çiğdem yazdı:

    ben zeytinli ekmeğe zeytinle birlikte soğan rendesi, kuru nane veya doğranmış taze nane ekleyerek pişiriyorum. Daha hoş bir lezzeti oluyor.

  12. zekiye yazdı:

    ben de bekonun makinasını aldım annemin vardı o yapıyodu hiç sevmemiştim eşimin ısrarı üzerine 85 tl aldım ilk yapışımda aletlerini yanlış takmışız
    ama fena olmadı sonra ki yapışım mükemmel oldu fakat tarif sıkıntım var ben sadece köy ekmeğiyapıyorum eşim farklı çeşitler istiyo olmassa diye cesaret edemiyorum

  13. emine yazdı:

    beko 2500 ekmek makinesi aldım çok güzel kabarıyor ama sonunda çokuyor fıttırmak üzereyüm 1 defa başardım sadece teşekkürler

  14. gule yazdı:

    Benim makinem arceligin son modeli. İlk denememde bozduk. Bi daha deniycem insallah bu sefer olur.

  15. Nurcan yazdı:

    Benim Luxel marka bir makinam var. Markalara göre tarif olunca canım sıkılıyor. Benim markama göre tarif mi bulamayacağım acaba. Bu zeytinli tarifi yapıyorum ancak 7-8 notluk olabiliyor. Yani 10 numara veremiyorum. ;) .
    Tarifler doğruysa ilk denemeler neden bozuk oluyor bütün verileri aynen yapıyoruz?
    Sizlerin tecrübelerinizi sık sık okuyorum ve faydalanıyorum da tabii sonuçta iyi bir fırıncı olacağım inşallah.

  16. hikmet başak yazdı:

    bende beko 2500 ekmek makinesi kullanıyorum. Çok memnunum.Ekmek yapamıyanlar şu tarifi denesin.BANA dua edeceklerine eminim. ölçüler: su:1,5 cup – süt:2 büyük ölçek, yağ:2 büyük ölçek, un:4 cup,şeker:3 küçük ölçek, tuz:1 küçük ölçek maya:2 küçük ölçek yapılışı:suyu yağı sütü unu hazneye koy ortaya oy mayayı koy sağa tuzu sola şekeri koy hazneyi makineyi yerleştir 3saatlik proğram ve çok pişirmeyi ayarla çalıştır . standart 3saatlik proğram.

  17. UzMA4N yazdı:

    Bende bir ekmek yapma makinası almayı düşünüyorum.
    Ama tek başına yapılmaz sanırım birinin yardım etmesi gerekir.
    Sevgilim bana yardım eder misin :)

  18. müge yazdı:

    bende beko 2510 aldım..ilk seferi mükemmeldi ..tek problem ekmek içi fazlaydı yani çok kabarmıştı daha tok bi ekmek istiyorum..tarif verebilecek arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim..

  19. münevver yazdı:

    merhaba beko 2505 model ekmak yapma makınesınde bı turlu başarılı olamadım ekmek yapmada mayalanda asamasında cok gusel kabarıyo camına kadar pıserken yarıya kadar ınıyo ıcıde hamur kalıyo olculerını tam tarıftekı gıbı yapıyorum ama bu turlu olmuyor nerde yanlıs yapıyorum yardımcı olurmusunuz

  20. pınar yazdı:

    ekmeğinizin kabarık olması için size bir sır vereyim. suyu eklemeden kaynamaya yakın ısıtırsanız ekmeğiniz acayip kabarıyor. küçük ekmek seçeneğinde bile hamur ekmek kalıbının tepesine ulaşıyor. büyük ekmek seçeneğini böyle yapsak hamur makineden taşacak heralde :)

  21. Ahmet yazdı:

    O değilde arkadaşlar ekmek yapmak gerçekten sanat işiymiş ben bunu anladım. burda tarifi okuyorum malzemeleri çoğu zaman farklı ölçülerde koyuyorum kafamdan ayarlayarak ve inanırmısınız tarife göre daha güzel ekmek çıkıyor ortaya. bu iş gerçekten sanat işi :D

  22. seda yazdı:

    ıyıde bu tarifte ne kadar un?

  23. kadriye yazdı:

    Merhaba zeyinli ekmek ölçü tam ve cok lezzetli oluyor ben sizden cevizli, üzümlü fındıklı ekmek tarifleri isticem bu ölçülerde tarif için teşekkürler

  24. günseli yazdı:

    benim makinam kenvood uyarı sesinden sonra zeytini karıştırıyorum içinde kayboluyor.un ufak oluyor neyapmalıyım

Yorum Gönder.



Kullanici Kilavuzlari